.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«ha arribat l’hora i el regne de Déu és a prop»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del llibre del Gènesi 

Déu digué a Noè i als seus fills:
«Jo faig la meva aliança amb vosaltres, amb els vostres descendents i amb tots els éssers animats que hi ha amb vosaltres, els ocells, el bestiar i tots els animals domèstics i feréstecs que han sortit de l’arca. Jo faig amb vosaltres aquesta aliança meva: La vida no serà mai més exterminada per l’aigua del diluvi, no hi haurà mai més cap diluvi que devasti la terra.»
Déu digué: «El signe d’aliança que poso entre jo i vosaltres i tots els éssers animats que hi ha amb vosaltres per totes les generacions és aquest: posaré el meu arc en els núvols com a signe de la meva aliança entre jo i la terra. Quan cobriré la terra de nuvolades i apareixerà l’arc entre els núvols, em recordaré de l’aliança que hi ha entre jo i vosaltres i tots els éssers animats; l’aigua no formarà més un diluvi que faci desaparèixer tot rastre de vida.»

Gn 9,8-15

Salm Responsorial

R. Tot el vostre obrar, Senyor, és fruit d’amor fidel per als qui guarden la vostra aliança. 

Feu que conegui, Senyor,les vostres rutes, 
que aprengui els vostres camins. 
Encamineu-me en la vostra veritat,
instruïu-me, perquè vós sou el Déu que em salveu.  R

Recordeu-vos, Senyor,
de la vostra pietat i de l’amor que heu guardat des de sempre. 
compadiu-vos de mi, vós que estimeu tant. R

El Senyor, bondadós i recte,
ensenya el bon camí als pecadors.
Encamina els humils amb la seva justícia,
els ensenya el seu camí. R

Sl 24,4-5b.6-7b.8-9 (R.: cf. 10)

Lectura de la primera carta de sant Pere

Estimats: Crist morí una vegada per raó dels pecats. Ell, el just, va morir pels injustos, per conduir-nos a Déu. El seu cos va ser mort, però per l’Esperit fou retornat a la vida. Per això anà a dur la seva proclama als esperits empresonats, que s’havien resistit a creure en temps de Noè, quan la paciència de Déu esperava, mentre preparaven l’arca.
En aquella arca se salvaren a través de l’aigua unes poques persones, vuit en total, i l’aigua prefigurava el baptisme que ara us salva, i que no consisteix a deixar net el cos, sinó a demanar a Déu una consciència bona gràcies a la resurrecció de Jesucrist, que se n’anà al cel, va rebre la submissió de les potestats i dels estols angèlics i està a la dreta de Déu.

1Pe 3,18-22

Lectura de l’evangeli segons sant Marc

En aquell temps, l’Esperit empenyé Jesús cap al desert, on passà quaranta dies temptat per Satanàs. Vivia entre els animals feréstecs i l’alimentaven els àngels. Després d’haver estat empresonat Joan, Jesús es presentà a Galilea predicant la bona nova de Déu; deia: «Ha arribat l’hora i el regne de Déu és a prop. Convertiu-vos i creieu en la bona nova.»

Mc 1,12-15

"No permeteu que caiguem a la temptació"

El relat del Diluvi s’estructura concèntricament:
A) promesa divina de no tornar a maleir la terra per culpa dels homes;
B) Benedicció divina amb l’encàrrec original «Sigueu fecunds, ompliu la terra»;
C) senyoriu de Déu sobre la vida (=sang);
B’) encàrrec repetit «Sigueu fecunds, ompliu la terra»;
A’) Promesa divina de què les aigües del diluvi no tornaran mai més a exterminar ningú.
El senyal d’aquesta nova Aliança és l’arc de sant Martí que el Senyor posarà en els núvols.
La secció 3,18-4,6 de 1Pe fonamenta la confiança que ha de mantenir un cristià perseguit: la força ve de Crist que morí una vegada per raó dels pecats. Tot i que la notícia és que el seu cos va ser mort però per l’Esperit fou retornat a la vida.
La temptació és experiència de tothom i sempre; és cruïlla on decidim quin camí triar i vers quina meta caminar; és «prova» amb què Déu comprova l’autenticitat de l’amor que li prometem.
Recorda’t del camí que el Senyor t’ha fet fer pel desert des de fa 40 anys per provar-te i veure si observaries o no els seus manaments (Dt 8,2).
El Temptador (Satanàs és el «fiscal acusador» en un Judici) sí vol fer-nos caure en el pecat.
En aquest sentit Déu no tempta ningú (Jm 1,13).
Mc no precisa les temptacions de Jesús. En el fons la seva temptació és la que travessa tota la seva vida i reapareix al Gòlgota: Salva’t tu mateix i baixa de la creu! (Mc 15, 30s). La temptació d’un messianisme sense Creu.
Jesús no es diferencia en no ser temptat sinó en vèncer la temptació. Ha estat provat en tot encara que sense pecar (He 4,15).
Jesús comença a predicar dient: Convertiuvos i creieu en la Bona Nova. Segueix la línia profètica del Baptista però afegint la motivació.
Més que dues exhortacions paral·leles, la 2a és motiu i força per a la 1a.
Per què hem de convertir-nos? Per poder acollir de debò l’Evangeli i aconseguir així el tresor amagat del Regne del cel (Mt 13,44).
En definitiva: Convertim-nos, que val la pena.

Mn. José Luis Arín

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES